maandag 1 januari 2018

Happy New Year!

Gelukkig nieuwjaar! Een wens die we allemaal de wereld insturen. Als we het niet persoonlijk doen dan wel via de nieuwe media zoals Facebook, Whatsapp, Instagram, etc. Voor onszelf maken we weer goede voornemens waarbij we eigenlijk al van te voren weten dat het toch weer niet gaat lukken. Stoppen met roken of drinken, het huishouden nu eens echt goed bijhouden, je moeder vaker bellen, eindelijk dat project afmaken. We weten al bij voorbaat dat het allemaal te veel is en toch trappen we er iedere keer weer in. Goede gewoontes kweek je niet in een week tijd, daar komt veel meer moeite bij kijken. Daarom moeten we wellicht eens met één ding tegelijk beginnen.

In één van mijn heksenboeken kwam ik het volgende idee tegen:

Afbeeldingsresultaat voor schietschijfTijdens deze volle maan, de maan van de Langste Nacht, nemen we één realistisch doel in gedachten. Op een stuk papier teken je een grote cirkel als verbeelding van deze januari supermaan terwijl je je doel stevig in gedachten houdt. In de grote cirkel teken je steeds kleinere cirkels, alsof je een schietschijf aan het tekenen bent. Denk eraan: houd nog steeds je voornemen in gedachten. Als je bij het midden bent aangekomen schrijf je daar je goede voornemen/doel op. Zeg daarna tenminste 3 keer:

Ik kan dit doen
Dit is mijn doel
Ik kan dit doen
omdat het goddelijke in mij is.

Leg je tekening ergens neer om je aan je doel te herinneren en weet dat je sterk genoeg bent om je doelen te verwezenlijken. Zoals altijd binnen de hekserij: je eigen, innerlijke, kracht is bepalend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten